Panelistica Helena Budiša
Helena Budiša je poduzetnica te inspirativna ambasadorica ženskog poduzetništva. Po zanimanju je ovlaštena revizorica, a već 27 godina, vlasnica i suvlasnica nekoliko firmi koje se bave računovodstvom, revizijom, poreznim savjetovanjem i EU fondovima.
Govorila je kako uvijek treba biti otvoren prema novim ljudima, umežavanju, znanjima i mogućnostima. Svaki čovjek koji želi napredovati profesionalno, a s tim i osobno mora mnogo radit na sebi. Pogotovo ako želi postati uspješan poduzetnik, a s tim i lider. “Mora imati viziju, odgovornost, upornost, marljivost i otvorenu komunikaciju prema zaposlenicima i klijentima. Lider uvijek mora biti blizu tima i u timu. Prvenstveno čovjek, pa tek onda vlasnik firme i šef – kazala je Budiša. Osim toga poslala je još i niz drugih korisnih poruka koje su naišle na plodno tlo kod prisutnih poduzetnika.
Mladi dugopoljski poduzetnik Goran Čipčić, tvorac brenda Zorina mast, kaže da su ga panelisti oduševili, pogotovo riječi gospođe Budiše koja je kazala “sve se može kad se hoće.” “Naizgled stereotipne riječi. Svi smo to čuli milijun puta, ali kada ih čuješ na pravom mjestu i u pravo vrijeme nekako te se posebno dojme. Svi smo mi poduzetnici samo ljudi, sa svim svojim manama i vrlinama. Pogotovo mi mlađi. Ponekad kada bi trebali biti još jači i uporniji mi posustanemo. Ovih nekoliko jednostavnih, ali znakovitih riječi otvorilo mi je cijeli svijet i dodatno će me motivirati na mom daljnjem poduzetničkom putu.”
Panelist Ian Paligorić oduševio mladu publiku
Ian Paligorić je mladi marketing stručnjak i volonter. Iako tek na početku svog poslovnog puta iza sebe već ima svjetsko iskustvo. Njegovo se izlaganje posebno svidjelo mlađe prisutnoj populaciji na što studentica Klara Bruna Tomić kaže:
“Ian se svojim iskustvom i izlaganjem približio nama mladima. Bilo mi je mnogo teže pratiti druge paneliste, iskusne poslovne ljude. Meni su takva iskustva strana jer sam još studentica. Sigurno će mi biti bliža u nekoj daljnjoj budućnosti kada i sama postanem dio tog poslovnog svijeta. Međutim, vrijeme odrastanja i sazrijevanja se ne može preskakati. Svidjelo mi se ono što je Ian kazao da je uredu ne pronaći se u poslu odmah po završetku studija, već da valja isprobavati, ulagati vrijeme u traženje onoga što će nas kao osobe najviše ispunjavati.”
Fascinantna energija Petera Hopwooda
Energija koju je pokazao Peter Hopwood za vrijeme izlaganja bila je fascinantna. “Svi panelisti su bili inspirativni, a energija Petera Hopwooda me zadivila. Nisi mogao sjediti, a da ga cijelo vrijeme pažljivo ne slušaš i poželiš da traje što duže” – riječi su to Tonkice Grubišić, jedna od organizatorica Linkedin MeetUp-a. Čuli smo od njega niz korisnih informacija, kako se ponašati na javnom nastupu, kako se prezentirati, podijeliti svoju priču i zainteresirati sugovornika, kako objavljivati i graditi svoj osobni brand na Linkedinu.”
Peter savjetuje pojavljivanje i povezivanje na mrežama, pogotovo na Linkedinu te postavljanje autentičnih objava. To znači objavljivanje onih tekstova i informacija koje nas predstavljaju kao stručnjake u poslu. “Nije na Linkedinu dovoljno samo istaknuti naziv posla kojim se bavite. Odabrana titula mora se “braniti” i kontinuirano potkrepljivati objavama koje će doprinositi novim znanjima. Tako će vas ljudi početi percipirati kao stručnjaka u branši i kada im zatrebate oni će vas kontaktirati. Snimajte videa, podcastove, pišite, prezentirajte se na bilo koji način, ali budite vidljivi, gradite svoj osobni brand” – poručuje nam Peter, komunikacijski guru, poznat širom svijeta.
Guy Pardillios – gost iznenađenja
Na kraju panela moderatorica Elizabeta Čormehić je najavila i gosta iznenađenja. “Guy Pardillos, stručnjak za neverbalnu komunikaciju. Francuz koji je već duži niz godina nastanjen u Splitu.”
Guy je podučio prisutne da govornik ima samo 7 sekundi da uspostavi dobar ili loš odnos s publikom. Sve ovisi o neverbalnim znakovima koje odašilja, stasom, glasom i odijevanjem.
“Guy nam je pokazao nekoliko znakova neverbalne komunikacije, a najviše me se dojmio način rukovanja i držanje stopala. Načinom rukovanja sugovornik nam ukazuje kakve su mu namjere. Ako se rukuje s podignutim dlanom prema gore znači da želi biti dominantan jednako kao i kada nas hvata rukom za nadlakticu. Njegove namjere su još gore ako nas rukom uhvati za rame jer želi potpuno dominirati nad nama” – kazala nam je mlada Ana Marija Sanader, jedna od novoaktivnih korisnica Linkedina.
“Bilo je tu još mnogo primjera i baš smo uživali gledati kako Guy to prezentira. Od danas ću sigurno gledati je li mom sugovorniku noga u iskoraku dok razgovara sa mnom jer to je znak da se sprema napustiti komunikaciju” – kazala je veselo Tihana Klarić.
Linkedin MeetUp podržali i prethodni panelisti
- CRO Linkedin MeetUp Split svojim su prisustvom podržali i prethodni panelisti. Srđan Šimac, predsjednik Hrvatske udruge za medijaciju i sudac Visokog trgovačkog suda i Jan de Jong, suvlasnik firme Webpower Adria i promicatelj projekta Digitalni nomadi zbog čije su se inicijative mijenjali i hrvatski zakoni.
Panelisti će u posjet i dolini Neretve
Svi su panelisti sa svog aspekta s nama podijelili niz korisnih informacija, složne su organizatorice Marija Pražen, Anita Palada i Tonkica Grubišić. “Zahvaljujemo svima na sudjelovanju, posebno pokroviteljima koji su nas velikodušno popratili u ovoj našoj inicijativi. Njihovom zaslugom panelisti će uskoro imati priliku posjetiti i grad Ploče u Neretvanskoj dolini tako da će cijela inicijativa imati i turističko – promotivnu notu naše zemlje.”
S obzirom na reakcije pred organizatoricama je još mnogo posla, ali kako kažu imaju one još mnogo planova za daljnje okupljanje i umrežavanje Linkedin zajednice sa splitskog područja.